secret miljonair - Reisverslag uit Banjar Padangtegalmekarsari, Indonesië van Hildegardreistrond - WaarBenJij.nu secret miljonair - Reisverslag uit Banjar Padangtegalmekarsari, Indonesië van Hildegardreistrond - WaarBenJij.nu

secret miljonair

Blijf op de hoogte en volg

02 Augustus 2014 | Indonesië, Banjar Padangtegalmekarsari

Ik ben miljonair. Ja ja zonder de Staatsloterij te winnen. Ik pin hier net zo makkelijk 2 miljoen alsof het niks is. En.... Dat is het dan ook. Omgerekend 128 euro. Maar daar doe je wel langer mee dan in Nederland. Bijv. Een heerlijke tonijn carpaticio en daarna een shirloinsteak. Kosten?ongeveer 5 euro ik hoop dat ik op 10 augustus bij de Staatsloterij ook miljoenen krijg zodat ik in nedeland ook zo lang met mijn geld doe.

Nu het verslag van de afgelopen dagen
Van Bandung gingen we weer met de trein naar malang en batu. Omdat het vakantie is stonden we lekker om 5 uur op om om 7 uur de trein te halen. Deze reis duurde maar 4 uur en daarna moesten we nog 3,5 uur in de bus. Maar door de files werd dit wel een stuk langer.
Mijn reisgenoten gingen diezelfde nacht om 12 uur naar de bromovulkaan. Eerst drie uur in auto langs bochtige wegen en daarna nog 2,5 uur offroad in een jeep. Toen wachten bij 3 graden op zonsopgang en daarna nog een half uur de vulkaan op klimmen. En dezelfde weg terug natuurlijk. Zij kwamen de volgende dag om een uur 's middags kapot terug. Ik ben blij dat ik me afgemeld had en heb die dag met 2 anderen lekker aan het zwembad doorgebracht En ik had natuurlijk gewoon geslapen. Foto's heb ik van hen gehad. Was wel mooi zeiden ze maar of het al die moeite waard was??
De volgende dag weer vroeg op en in de bus zagen we wat rijstplanters en we stapten uit om het van dichtbij te bekijken leuke foto's gemaakt. Ze werken hier van 5 tot elf uur. Daarna is het te warm. Ze gaan dan naar huis om de koeien te verzorgen en het huis te doen. Ze werken hier nog via het oude leenstelsel. De eigenaar van de grond krijgt van iedere 10 kilo rijst 2 kilo. De rest gebruiken de planters voor eigen gebruik en tesamen met de koeien ( vlees en melk) en het verbouwen van groenten zorgen zij zelf voor levensbehoeften. Wat over is wordt geruild voor bijv kleding. Het gras van de rijst wordt weer meegenomen als voer voor de koeien. Dit nemen ze mee op de fiets. Soms wel zeventig kilo in een keer. De regering wil hier geen machines voor omdat er dan teveel werkeloosheid komt. Je hebt in ieder geval geen stress over de hoogte van je salaris.

Daarna reden we langs wat kerkhoven. Daar zie je allemaal gekleurde stenen. Iedere familie heeft nl. zijn eigen kleur. Wel zo makkelijk

De benzine kost hier ongeveer 1 euro maar de regering subsidieerd dit en als je je bonnetjes inlevert krijg je 10 tot 15 procent terug. Dit geldt alleen voor de brommertjes. Niet voor luxe wagens. Zouden ze bij ons ook moeten doen

Hierna kwamen we bij een plantage waar werkelijk alles verbouwd werd. Kaneel vanille nootmuskaat palmsuiker bananen en ga zo maar door. Er zijn 35 soorten bananen. Als een boom gebloeid heeft en vruchten het gegeven ( bananen dus ) gaat hij dood. Na een jaar is er weer een nieuwe boom

Hier was ook nog een weeshuis en de kinderen onthaalden ons met corsages en later kregen we ook nog kettingen en bloemen in ons haar. Omdat ik de oudste was kreeg ik ook nog een soort van boeket. (Ach ja ieder nadeel heeft zijn voordeel toch?)

De volgende ochtend mochten we zelfs om 4 uur opstaan om de boot naar bali te halen. Het was hier nl. blackfriday omdat iedereen weer naar huis ging na de vakantie vanwege het Suikerfeest Men verwachtte veel files en lange wachttijden bij de boot. Nou die hebben wij in ieder geval omzeild. De overtocht was leuk en we waren dus ook bijtijds in het hotel Lekker zwemmen en een wijntje want dat hadden ze op java niet ( islam) en hier wel Hier zijn ze hindoeïstisch.

Vandaag naar het apenwoud geweest. Dat was erg leuk. Er stonden ook vele tempels en er waren massa's apen. Een probeerde mijn waterflesje dat in een zakje aan mijn rok hing te pakken. Hij hing gewoon aan mijn been en wilde niet loslaten.
Hierna heb ik mijn nagels laten doen voor 2,5 euro.
En nu spring ik het zwembad in doei

Ps. ik probeer de foto's erbij te zetten anders komen ze op Facebook

  • 05 Augustus 2014 - 12:22

    Syl En Eric:

    Hoi Hildegard,
    Wat een avonturen. Leuk hoor en een interessante economie hebben ze daar. Simpel maar effectief denk ik. En je bent met vakantie en dan zit je nog omringd door kindertjes en apen. Zit je hier ook al!
    Kan je niet een paar jerrycannetjes benzine meenemen als souveniertje. Stuk goedkoper. Je maakt wel drukke dagen, krijg ik de indruk. Wel veel te zien. Maar slim dat je niet ook s nachts nog eens op stap gaat.
    De foto's krijg ik niet te zien, dus die zien we wel bij terugkomst.

    we horen je wel weer.
    Groetjes,
    Eric, Syl, Mara en op dit moment ook Yodaatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Banjar Padangtegalmekarsari

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2014

het einde is in zicht

02 Augustus 2014

de foto's

02 Augustus 2014

secret miljonair

28 Juli 2014

feestje

25 Juli 2014

foto's

Actief sinds 24 Juni 2022
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4102

Voorgaande reizen:

24 Juni 2022 - 31 December 2022

Mijn eerste reis

20 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

20 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: